Friday, November 9, 2012

Say Alhamdulillah instead of complaining

Assalamualaikum

Say alhamdulillah for what ever Allah has given to you. He knows what the best for you. Have you say alhamdulillah in this morning because of He has give a chance for you to have a breath today? let say 'Alhamdulillah, thank you Allah for giving me another day'.

Setiap pemberiannya merupakan rezeki buat kita, rezeki Allah datang dari tempat yang kita tak pernah sangka, rezeki Allah itu maha luas, sampai kita tidak terfikir luas dan besar nya rezeki Allah itu, mungkin sesetengah orang rezeki dia datang dari harta benda, sesetengah orang rezeki dia pada anak-anaknya, sesetengah orang lagi mungkin dari keputusan peperiksaan nya dan macam-macam lagi. Just don't complaining for whatever He have gave to you! Just don't. #notetomyselftoo Belajar erti bersyukur. Aku pun sedang belajar untuk lebih bersyukur dengan apa yang aku ada dan dapat. Masih belajar. Kadang-kadang aku pun buat khilaf, dapat ape yang aku nak, tapi nak lebih, lumrah manusia, tak reti bersyukur :P #astagfirullah..

***
Btw congrats to all UiTM students for those yang dapat DL or those yang result nya better than last semester. Tahniah, jangan bangga/riak dengan result anda, semua itu ujian dari Allah, Dia nak tengok sama ada kita akan ingat pada Dia atau tidak selepas Dia bagi kita keputusan cemerlang (itu pun salah satu rezeki dari-Nya). Bersujud lah pada-Nya dan ucapkan lah alhamdulillah... Moga kejayaan kalian akan terus berpanjangan dan blessing dari Allah itu penting dan juga parents. Ameen..

Aku?? Alhamdulillah result oke, tak nak merungut, but alhamdulillah.. :) tak nak cakap banyak-banyak, aku rasa aku merepak pula  ni ==''


done.
*banyak alhamdulillah dalam entry kali ni, takpe! lets spread Alhamdulillah! :D

No comments:

Post a Comment